Khamis, 22 Oktober 2009

bintang hati lima

assalamualaikum...

tinggal seminggu dan 1 hari lagi sebelum aku meninggalkan pekerjaan ku di sebuah syarikat yg telah mengajar aku erti alam pekerjaan. aku rs berterima kasih kepada semua warga syarikat ini yg telah byk membantu aku dlm 5 bulan ku di sini. byk yg aku belajar dan byk yg aku mula sedar tentang hidup sebagai pekerja. ye lah selepas 2 minggu abis belajar, terus aku kerja kat sini. x sempat nak menikmati rehat pun. hehehe dlu aku rs bersemangt nak kerja, biasalah baru bermula, lebih2 lagi ade target sendiri. tp lepas dh kena dumped ni, mmg aku akui agak tertekan utk bekerja. neway aku minta resign bukanlah totally disebabkan peristiwa malang ku itu. tp makin lama mmg aku mula sedar yg bidang kerja ni bukan lah sesuatu yg serasi ngan jiwa aku. so aku wat keputusan utk resign. ye lah dari aku buat bos x puas hati bayar gaji aku, dan aku sendiri x puas ati ngan kerja aku, baik aku resign dri masing2 ade perasaan x puas hati dlm diri masing2 kan? mmg ramai gak yg kata aku bodoh wat keputusan camtu. yelah dlm keadaan ekonomi yg x menentu ni, ramai yg x bekerja, aku plak senang2 je wat keputusan utk resign. tp ntahlah, aku agak yakin dgn keputusan yg aku dah buat. target aku sekarang ialah pergi berehat, cari ketenangan dan muhasabah diri ( xdelah sampai ke sabah even nak muhasabah). selepas tu aku tekad utk kembali menjadi seorg yg baru dgn azam baru dan membawa 1 semangat baru. hopefully segalanya di permudahkan dan dimakbul oleh ALLAH. lepas tu bila dah jd org baru barulah boleh cari cinta baru.. x gitu? hehehee chaiyok2... aku tau aku mampu bangkit kembali. YeAH!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan